Recesszió túlélése az e-mail marketing segítségével

Készítsd fel az e-mail kampányt az eljövő gazdasági válságra:

Duplázd meg az e-mail kampány stratégiádat azáltal, hogy a feliratkozókra vonatkozó adatokat használod a személyre szabás érdekében, és így teljessé teszed az ügyfélélményt.

E-mail kampány

A modern e-kereskedelmi világban a személyre szabás mindennek az alapja. Ez az, ami vonzza az ügyfeleket, inspirálja őket, és arra ösztönzi őket, hogy visszatérjenek. Ahogy a globális gazdaság egyre közelebb kerül a recesszióhoz, fontos, hogy alkalmazzuk ezeket a személyre szabási taktikákat a megszokott ügyfélkommunikációs stratégiánkra – az e-mail marketingre.

Ahogy az e-kereskedelmi személyre szabás egyre inkább beépül a digitális kereskedelem mindennapjaiba, és az ügyféladatok gyűjtése az adatvédelmi törvények, a cookie-korlátozások és más tényezők miatt egyre nehezebbé válik, fontos megérteni, hogy minden személyre szabási erőfeszítésnek most már egy dologgal kell kezdődnie: első kézből származó adatokkal.

Mi az első kézből származó adat?

Az első kézből származó adat az a hajtóerő, amire szükséged van ahhoz, hogy sikeres e-mail személyre szabási kezdeményezéseket és stratégiákat hajthass végre az e-kereskedelemben.

Az első kézből származó adatok pontosan azok az ügyfél-információk, amelyeket a vállalatod közvetlenül saját csatornáin és forrásain keresztül gyűjt, az ügyfél beleegyezésével. Ezek a csatornák magukban foglalják az e-maileket, a mobilalkalmazásokat, a weboldalakat, a közösségi médiát, az SMS-t és még sok mást. Mivel ezt az adatot te magad gyűjtöd, nyilvánvalóan egyedi adatokról van szó, mivel más cég nem képes ezeket a konkrét adatpontokhoz hozzáférni. A modern marketingtechnológiai fejlesztések lehetővé teszik, hogy központilag hozzáférj ehhez az információhoz, és használd azt a marketingautomatizálási kampányokban.

Kényelmesen támaszkodhatsz erre az adatra egy hatalmas ok miatt – te szereztél be magadnak. Tudod, hogy megfelelően gyűjtötted és most felhasználhatod annak érdekében, hogy stratégizálj és skálázd a nyerő vásárlói magatartásokat a márkáddal.

De mit kell valójában tenned ezzel az adattal? Mi a különbség az első kézből származó adatokkal történő email személyre szabása és más módszerek között? Milyen “proverbialis ajtókat” nyit meg számodra az első kézből származó adatok használata?

Először is, tényleg meg kell értened, mit jelent a személyre szabás a vállalkozásod számára, és mi az, ami kivitelezhető, amikor az ügyfelek a saját márkáddal személyre szabott élményeket élnek át. Értsd meg, hogyan határozza meg a te vállalkozásod az e-kereskedelem személyre szabással kapcsolatos sikerét, és ragaszkodj ahhoz a küldetéshez.

A személyre szabásnak nincs egyetlen igazi meghatározása – minden márka számára mást jelent. Bár, mi a személyre szabás definíciójaként a kereskedelmi adatok felelősségteljes felhasználását tartjuk, hogy megismerjük, irányítsuk és lenyűgözzük az ügyfeleinket olyan releváns és kontextuális élményekkel, amelyek varázslatosnak tűnnek, teljesen észszerű, hogy a te vállalkozásod másképp határozza meg a fogalmat.

Lehetséges az első fél adatok felhasználásával személyre szabni az email kommunikációdat anélkül, hogy időt és erőforrásokat kellene befektetned több tucat különböző email sablon készítésébe vagy más időigényes feladatokba. Az első kézből származó adatokra való duplázással kapcsolatos erőfeszítések az email kapcsán segíthetnek növelni az ügyfél-élettartam-értéket, miközben globálisan növekednek a gazdasági nyomások rád és a vállalkozásodra.

Személyre szabott e-mail kampányok

E-mail kampány - email marketing recesszióAz első kézből származó adatok által személyre szabott e-mail kampányok

Az első kézből származó adatok köré épített e-mail személyre szabása garantálja, hogy a személyre szabási erőfeszítései átfogóak legyenek. Biztosítja, hogy vállalata a gyűjtött ügyféladatait értelmesen használja a vásárlói élmény létrehozásához és a márka hűségének elősegítéséhez.

Az első kézből származó adatokra épülő személyre szabás sokkal többről szól, mint a vásárlói adatok hozzáadása az e-mail testéhez a tartalom javítása érdekében. Arról is szól, hogy megtalálja a legmegfelelőbb időpontot az e-mail küldéséhez és előre jelzi a felhasználói magatartást az AI által vezérelt ötletekkel ajánlott termékekkel, amelyek jelentősen növelhetik az nyitási és átalakítási arányokat.

Az évek során a piackutatók más csatornákhoz, mint például hirdetések, közösségi média és mások fordultak, mert lehetővé tették a hipertargetálást és a személyre szabást, és ezzel növelték az megtérülést. Az e-mail marketing mindig az “összes-küld-és-robbantsd ki” masszív marketing kampányok kisebb rendű szegmense volt a marketing kommunikációs családban.

De míg más csatornák jöttek és mentek, az e-mail a háttérben alakult át. Az első kézből származó adatokkal aktivált platformok az e-mailnek nem csak magas ROI-vel rendelkező csatorna státuszát adták meg, hanem rendkívül stratégiai, magas érintkezési lehetőséggel bíró közeggé váltak, amelyek lehetővé teszik az ügyfelek újbóli bevonását és konvertálását akár többször is.

És talán a legfontosabb most, hogy a legmagasabb ROI-t biztosító csatornaként elismert csatornán (az e-mail) alapuló döntéssel pénzügyi értelemben a legokosabb céges lépést teheti. Személyre szabott e-mail kampányok készítése az igazán minden egyben platformmal lehetővé teszi vállalata számára a gyors ROI létrehozását nagy számban, anélkül, hogy további erőforrásokat kellene hozzáadni vagy az Ön csapatában.

Az az összes-in-one platform különösen fontos lesz, ha a vállalkozásodnak meg kell szakítania a kapcsolatot külső ügynökségekkel, és az összes marketing kezdeményezést belsőleg kell kezelnie, miközben általánosságban csökkenti a kiadásaidat.

Csak azért, mert recessziós feltételek vannak láthatáron, az nem jelenti azt, hogy a vállalatod marketing és bevételtermelő erőfeszítései szenvedniük kell. A költségvetésedből többet befektetni az e-mail marketingre, mely jelentős megtérülést eredményezhet a vállalatod számára. Tekintsd meg ezeket az adatokat a Constant Contact (hírlevélküldő alkalmazás)-tól:

Minden 1 dollár, amit az e-mail marketingre költesz, átlagosan 36 dollár bevételt eredményez
Az emberek 61%-a élvezi, ha hetente promóciós e-maileket kap, és 38%-uk még gyakrabban szeretné megkapni őket
Az e-mailt több mint 4 milliárd ember használja – a világ lakosságának több mint fele

Az e-mail marketing programodból többet kihozni idő- és pénzmegtakarítási szempontból összesen egy adatplatformmal lehetséges, amely lehetővé teszi a vállalatod számára, hogy a gyűjtött ügyfél-adatokat felhasználva személyre szabott e-mail kampányokat indítson.

Az összes az egyben adatplatform eltávolítja az adat-feleslegeket, és egyetlen ügyfél nézetbe egyesíti az ügyféladataidat bármely forrásból, lehetővé téve a személyre szabott e-mail marketing kampányok valós idejű indítását, bármely belső vagy külső érintett segítsége nélkül. Lehetővé teszi, hogy figyelemre méltó ügyfélélményt nyújts az e-mailek révén, és mindig a megfelelő célközönségekre célozz. Konkrétan milyen előnyöket kínál egy mindenre kiterjedő adatplatform?

A valós idejű vásárlói magatartásra alapozott marketing

Régebben sok marketinges úgy gondolta, hogy az e-mail nem egy csatorna, ahol a valós idejű kommunikáció kevésbé fontos. Ez ma már teljesen téves. A valós idejű betekintés hiánya és annak képessége, hogy ezeket az adatokat személyre szabott marketing kommunikációra használjuk a vásárlók számára, kulcsfontosságú lehet gazdasági visszaesés esetén.

Például, ha egy vásárló kattint egy e-mail kampányra, a weboldalra jut, néhány termékkel interakcióba lép, hozzáad néhány terméket a kosarához, majd távozik vásárlás nélkül, minden megváltozott a vásárlóval kapcsolatban, és ezeket a változásokat tükrözni kell a vásárló profiljában. Ez az utolsó kattintás akár meg is változtathatja, amikor a vásárló legközelebb fog az e-maillal interakcióba lépni (és ezáltal befolyásolhatja az optimális küldési időt).

A vásárlók által elfoglalt szegmenseket automatikusan és azonnal kell frissíteni az optimális hatékonyság érdekében. Volt-e arra beállítva a vásárló, hogy egy reaktiváló kampányt kapjon? Ha igen, akkor ez már nem érvényes. Az AI/ML-alapú termékajánlásokat azonnal frissíteni kell, hogy az elhagyott kosár e-mailben a megfelelő termékek jelenjenek meg.

Ezek csak néhány példák a bevételre, amit elveszíthet, ha nincs lehetősége első kézből származó adatokkal támogatott e-mail kampányokat küldeni. Egy digitális világban, ahol kiemelkednek a vásárlói elvárások, nem engedheti meg magának, hogy ne működjön valós idejű információkkal ezen a piacon.

Mielőtt hatékonyan szegmentálná a közönségét, először gondolja át ezeket a kérdéseket:

  • Mennyi időt fordít a vásárlói szegmensek generálására?
  • Azokat a vásárlói szegmenseket valós időben frissítik?
  • Azok a vásárlói szegmensek automatikusan kapcsolódnak az e-mail szolgáltatójához?

Az ügyfél-érték elemzése az összes egyes platformon keresztül, hogy stratégia szerint létrehozhatjuk a növekedést és újraaktiválási kampányokat e-mailen keresztül, rendkívül fontos a jelen gazdasági időkben.

Az építés és fenntartás azon alapján, hogy a valós idejű viselkedésen alapuló közönségekre összpontosítunk, fontos. Ha nem áll rendelkezésre sok idő vagy személyi erőforrás, nem akarjuk állandóan manuálisan frissíteni a szegmenseket. És amikor a szegmensek nem valós időben vannak frissítve, valós veszély áll fenn, hogy teljesen irreleváns kommunikációkat küldünk az ügyfeleknek.

Az olyan termékajánló e-mailek küldése olyan termékekkel, amelyek nem érdeklik az ügyfelet, vezethet a leiratkozáshoz. Azonban egy gazdaságban, amely recessziós állapotokra emlékeztet, minden tevékenysége számít az ügyfél szempontjából.

Az e-mail személyre szabása azon a ponton, ahol az ügyfelek a kívánt cselekvést hajtják végre, pontos tudományon alapul – és ennek megfelelően reagálva az ügyfelek cselekedeteire, hogyan lehet helyesnek és növelhető az ügyfél-érték és a bevétel.

E-mail tartalom személyre szabása az ügyfél története alapján

Recesszió - e-mail marketingAmikor hozzáférése van az összegyűjtött ügyfél-adatokhoz egyetlen ügyfél nézetben, akkor ismeri az egyes ügyfelek történetét a márkájával. Ez lehetővé teszi, hogy személyre szabott e-mail kampányokat hozzon létre az alapján, és biztosítja, hogy a termékajánlások ezekben az e-mailekben minden egyes ügyfélre szabva legyenek, és ne csak általánosan küldjük ki.

Gondolj a hírlevélre és a heti, kétheti, vagy a vállalkozásod által meghatározott ütemre amikor küldesz információt. Nehéz lehet személyre szabni, ami csökkentheti az olvasási kedvet.

De mi lenne, ha a hírlevelek automatizálhatók lennének, személyre szabottak lennének első kézből gyűjtött adatokkal, és gyakorlatilag automatikusan működnének minimális átfutási idővel az ütemezéshez? Ez teljesen megvalósítható egy olyan adatplatformmal, amely minden szolgáltatást egyben nyújt.

Az összes e-mail marketingese csak egyszer kell, hogy létrehozzon egy sablont és egy forgatókönyvet állítson be. A többi automatikusan történik az összes adatokat magában foglaló adatplatform által, ami jelentősen csökkenti az ismétlődő munkát és lehetővé teszi a csapat számára, hogy más projekteken dolgozzon. Ez lehet az előnye annak, hogy időt és pénzt takarít meg a cégnek a recesszióra jellemző feltételek mellett.

Másik fontos előnye annak, hogy az egyéni e-mail marketingprogramot egy olyan adatplatformon keresztül futtatjuk, amely felett teljes ellenőrzést szerezhetünk meg az adattárolásunkkal kapcsolatban.

Általában szigorú korlátozások vannak arra vonatkozóan, hogy milyen adatok érhetők el és milyen időkeretben. Sok önálló e-mail platformnak nincs olyan adat- vagy ügyféltörténeti listája, amely több nap vagy hónapnál tovább maradna meg. A cégeknek lehetőségük van külső adatforrások csatlakoztatására annak érdekében, hogy több adatot tartsanak meg és férjenek hozzá, ami adatszigetekhez vagy optimalizációs problémákhoz vezethet.

Két adatfajta összekapcsolása

A nulladik fél által szolgáltatott adatok összekapcsolása az első kézből származó szolgáltatott adatokkal

A nulladik fél által szolgáltatott adatok azok, amelyeket a vásárlók szándékosan és proaktívan megosztanak a márkájukkal. Mivel az internet egyre inkább a magánélet védelmére koncentrál, és a fogyasztók egyre inkább aggódnak személyes adataik védelme miatt, a nulladik fél által szolgáltatott adatok ideális lehetőség az első kézből szolgáltatott adatokkal való összekapcsolásra, ahelyett, hogy a harmadik fél által történő követésre támaszkodnánk.

A nulladik fél által szolgáltatott adatok közé tartoznak a preferencia központi adatok, a vásárlási szándékok, a személyes körülmények és az egyéni vevők által kívánt azonosítás. A nulladik fél adatgyűjtésének fő előnye egyértelmű – pontos. Mivel ezeket az információkat közvetlenül a vásárló adja meg, nem kell kétségbe vonni az eredetüket. Az adatgyűjtésre vonatkozó adatvédelmi aggályok sem merülnek fel.

Fontos figyelembe venni, hogy a nulladik fél által szolgáltatott adatok gyűjtésekor a vásárlók általában valamilyen értékcsere elvárásával jár. Más szóval, valamit elvárnak adataik megadásáért cserébe.

Például, feltételezzük, hogy a cégünk egy személyre szabott weboldali űrlappal gyűjti az érdeklődő vásárlóktól a nulladik fél által szolgáltatott adatokat. A banner kérdéseket tesz fel a vásárlóknak, és cserébe 10%-os kedvezménykódot ad, amelyet beválthatnak a következő vásárlásukkor. Ön megkapja az adatait, a vásárlók pedig a kedvezménykódot, mindenki boldog.

A My Jewellery, egy holland ruházati és ékszerbolt, a hűséges vevők számára személyre szabott termékajánlásokat küldő, magasan személyre szabott e-mailekhez használta a nulladik fél által szolgáltatott adatokat.

A My Jewellery létrehozta a stílus profil tesztet, egy kvízt, amely segít a vásárlóknak meghatározni, mely darabok illenek az egyéni stílusukhoz, hogy nulladik fél adatokat gyűjtsön az érdeklődő látogatóktól és visszatérő vásárlóktól. A gyűjtött adatok segítették a My Jewellery-t abban, hogy megértse, melyik stílusú darabokat részesítik előnyben a vásárlók, így a márka könnyen ajánlhat olyan termékeket a jövőbeli személyre szabott marketing e-mailekben, amelyek megfelelnek ennek a stílusnak. A My Jewellery ezután párosíthatta ezeket a nulladik fél adatokat az előre meglévő első kézből származó adatokkal, hogy még célzottabb legyen a személyre szabott marketing e-mailek elkészítésekor. És ami a legjobb? A kvíz nagy népszerűségnek örvendett a vásárlók körében, akik nagyon szerették a kreatív kvíz koncepciót és a stílusukhoz tökéletesen illő ékszer ajánlásokat.

Túlélheted a recessziót

Túlélheted a recessziót a személyre szabott e-mail kampányokkal!

Az alapvető üzenet egyszerű – ahogy a recesszióhoz hasonló gazdasági körülmények közelednek, a világ minden táján nehéz döntések születnek a vállalatoknál. Az egyetlen megoldás az, ha az összes adatot egyetlen platformon keresztül kezeled, amely lehetővé teszi számodra, hogy a személyre szabott e-mail kampányaidat ne csak a bevétel- és márka hűség növelésére használd, hanem összekapcsolva az értékesítési élményt is ügyfeleiddel még a nehéz időkben is. Mindez pedig azzal is jár, hogy nem kell feladnod a gyors eredményeket és az egyszerűséget sem a platform telepítése és használata során.

Most van itt az ideje, hogy észszerű stratégiát dolgozz ki az első félreszerzett adatokkal, amelyek táplálják a hatékony e-mail marketing programodat. A megfelelő megoldással, amely egyszerre integrál minden adatot, valóban nyerni tudsz az e-mail marketing és a személyre szabás területén.