Ügyfelek szerzése

Hogyan lesz a hírlevél feliratkozóból ügyfél?

Ebben a részben útmutatást adunk, mert minden vállalkozás célközönsége egy picit másképp működik, de igyekszünk olyan javaslatokat adni, ami másoknál bevált, és sikeresen alkalmazták a technikát, hogy a feliratkozók vásároljanak.

Pozicionáld a termékeidet

Legyen minimum három termékskálád, belépő, normál, prémium vagy luxus termékpalettád

Természetes, hogy a prémium vagy a luxus termékedet szeretnéd többségében eladni, hiszen ki ne szeretné a nagyobb forgalmat, ami nagyobb profittal is jár.

Azok a felhasználók akik feliratkoztak a hírleveledre biztos, hogy  érdeklődnek a termékeid iránt! Ezt mindig tartsd szem előtt.

Próbáld meg elérni, hogy melyik termékpaletta érdekli Őket, és feltétlenül címkézd meg, vagy alakíts ki egy csoportot ami a termék érdeklődésre utal.

Próbáljunk meg fókuszálni azokra a felhasználókra akik a felső kategóriás termékek iránt érdeklődnek.

Sokszor említettem, hogy próbáljunk meg gondolkozni a felhasználók fejével, gondoljunk az Ő helyzetükbe magunkat, és próbáljuk átgondolni mit szeretnének.

Tegyük fel, hogy arra jutunk, hogy küldjünk nekik termékmintát.

Tegye fel a kezét az aki nem szeretne ingyenes termékmintát kapni! (remélem minden kéz lent maradt wink)

Készítsünk egy olyan szegmenst a feliratkozóinkból, akik még nem vásároltak tőlünk. Ennek a szegmensnek feljánlhatjuk, hogy küldünk nekik termékmintát valamely belépő termékünkből.

Ezzel már a hírlevél feliratkozóból vásárlóva léptek elő sokan! Jó eddig még nem kerestünk semmit, csak ment a pénz.

De mire volt ez jó?

Megbizonyosodott, hogy a

  • termékünk jó minőségű
  • gyorsan küldjük a rendelést
  • kérhetünk véleményt a termékről (amennyiben ad véleményt, akkor biztos, hogy jó véleményt fog írni)

Egyszóval elértük, hogy ez bizonyos “vásárló” vállalkozásunkról jó véleménnyel lesz, és nagy valószínűséggel fog vásárolni, és sokkal nyitottabb lesz a következő ajánlatainkra!

Vásárlásra ösztönző folyamatok

Kezeld a kommunikációdat hatékonyan

Nagyon sok profi marketinges hangoztatja, hogy online árversenybe ne menjünk bele.

Nem attól lesz több vásárlónk, ha mi leszünk a legolcsóbbak, hanem attól hogy mi leszünk a legjobbak. Persze ehhez önbizalom is kell, és tudnunk kell ezt megfelelően kommunikálni.

Emlitettem feljebb a belépő terméket, azért nevezzük belépő termékeknek, mert arra igen nagy igény van, és könnyebben tudjuk eladni, és sokat is el lehet belőle adni.

Van lehetőségünk szegmentálni a feliratkozókat, aszerint, hogy mit vásároltak, tehát tudjuk, hogy melyik termékpaletta vásárlói.
Aki normál termékskálából vásárolt, annak ne küldjünk a belépő termékekről hírlevelet, nekik inkább a prémium terméket kínáljuk!

Készítsünk temékcsomagokat, vagy esetleg egy terméket kiegészítővel forgalmazunk, akkor ezeket tudjuk kommunikálni.
Próbáljunk meg valamilyen korlátot is betenni, pl. utolsó 10 darabot vásárolja meg, mert jön az új útódtermék, ami valószínűleg drágább lesz.
Egy másik ilyen lehetőség, hogy bejelentjük, hogy árat emelünk, (a mai világban ezen meg sem lepődünk), és a következő hónap elsejéig még a régi áron vásárolhatnak a vevők.

Egy másik lehetőség, hogy a beszállítóinknál érdeklődhetünk, hogy vannak-e olyan ajánlatai amivel tudunk esetleg egy klassz promóciót csinálni.
Itt is ügyeljünk arra, hogy az ajánlat csak meghatározott ideig érvényes.

Ne próbálj azonnal eladni

Az elsődleges cél ne az legyen, hogy minél több terméket próbálj eladni egy hírlevél fekiratkozónak, hanem építs ki egy bizalmi viszonyt közted és a feliratkozó között! Ez a bizalom azért fontos, hogy ha késöbbiek során vásárolni szeretni olyan terméket, amit mi is forgalmazunk, akkor egyből a mi vállalkozásunk jusson eszébe, mint beszerzési forrás.

w

Bizalom elnyerése után

Amikor úgy érzed, hogy megvan a megfelelő bizalom a leendő vevőd részéről feléd, akkor próbálj neki egy visszautasíthatlan ajánlatot tenni, még akkor is megéri, ha nem lesz profitod belőle, de nyersz egy olyan vásárlót, aki bízik a cégedben. Azt pedig meg sem említem, hogy egy már vásárolt felhasználónak könnyebben tudsz értékesíteni újra!

Több feliratkozót szeretnél?

Tippeket és ötleteket adunk arra vonatkozólag, hogy minél több látogató iratkozzon fel hírleveledre!