ROI a megtérülés számítása

Régen, ha sikerességet akartál mérni, általában volt valami fizikai dolog, amit meg lehetett számolni! Akár a nap végén a pénzt számoltad, egy különösen jó termés után a krumplit, vagy akár a közönséget egy koncerten; általában volt egy mérhető mutató, amelyen ellenőrizni lehetett, hogy milyen jól teljesítettél.

Az interneten kicsit trükkösebb a siker nyomon követése… de nem lehetetlen. Az online vállalkozók számára az e-mail gyakran a legkönnyebb és leghatékonyabb módja ügyfeleik elérésének. Ez általában hírleveleken vagy kedvezményes kódokon keresztül történik. Ha valaha is rákattintottál és igénybe vettél egy kuponkódot egy e-mailen keresztül, akkor az e-mail marketing működésben van!

Az e-mail marketinget korábban kissé kötelezőnek tekintették: valamit, amit meg kellett tenned az alapok lefedése érdekében, de nem feltétlenül a fő bevételi forrásodként. Mostanában azonban ez megváltozott, az e-mail marketing óriási megtérülést (ROI) nyújt.

De mi az e-mail marketing ROI? Hogyan használhatod az e-mail marketinget? Mi a leghatékonyabb módja a legnagyobb profit elérésének? Ha mindezen kérdésekre és továbbiakra választ szeretnél, maradj velünk, ahogy végigmegyünk a legfontosabb e-mail marketing statisztikákon, és adunk neked trükköket és tippeket a ROI maximalizálásához. Készen állsz? Akkor gyerünk!

Top 5 E-mail Marketing Statisztika

Mi az E-mail Marketing ROI?

Rendben, tehát rájöttünk, hogy az e-mailek és az e-mail marketing elég nagy ügyek. De hogyan követheted nyomon, hogy mennyire teljesít jól? Olyan ez, mint egy levél, hogy ha egyszer a kívánt postaládában van, csak akkor tudod meg, hogy mennyire volt hatékony, ha visszakapsz egy e-mailt?

Nos, a népszerű e-mail marketing szolgáltatásokkal követheted az e-mailek teljesítményét. Láthatod, hogy az e-mail listádból hányan nyitották meg az e-mailt, hányan hagyták figyelmen kívül, és hányan dobták azt közvetlenül a kukába.

De mi van a pénzzel?

Végül is egy vállalkozást vezetsz! Hadd mutassam be neked az ROI csodálatos világát.

Az ROI (vagyis a megtérülés) egy igazán egyszerű módja annak, hogy kiderítsük, mennyire volt sikeres egy digitális marketingkampány. Lényegében arról van szó, hogy összehasonlítjuk, mennyit költöttél és mennyi pénzt kerestél. Ezzel egyszerű arányt állíthatsz fel arra vonatkozóan, hogy mennyi megtérülést kapsz befektetésenként. Itt van egy infografika azoknak a vizuális tanulóknak közületek:

Email marketing ROI

A ROI kiszámításához a fenti képletet használhatod!

  • Nettó Profit a kampányból származó profit, amiből levontuk a költségeket.
  • Befektetés Költsége (elköltött összeg) az összeg, amit a kampányra költöttél.

Amikor ezt a képletet használod, a ROI-t százalékban kapod meg. Például, ha az ROI kiszámítása 0,5-öt vagy 50%-ot eredményez, az azt jelenti, hogy minden befektetett 1000 forint után további 500 forintos profitot realizáltál.

Ezt arányként is kifejezheted, például ebben az esetben 1:0,5-ként, ami azt jelenti, hogy minden 1 egységnyi befektetés után 0,5 egységnyi megtérülést kaptál.

Válaszd azt a formátumot (arány vagy százalék), ami a legérthetőbb számodra vagy ami a legmegfelelőbb a specifikus környezetedben.

Ezzel a képlettel könnyedén kiszámolhatod, mennyi hasznot hozott a befektetésed.

Átlagosan az e-mail marketingnél minden 1 dollárért cserébe 36 dollárt kapsz vissza. Ez 3,600%-os növekedés! Elképesztő, igaz? Nincs más digitális marketingstratégia, ami ilyen magas ROI-t produkálna. A többi digitális stratégia legtöbbször csak 500%-ot tud felmutatni, ami jól mutatja, mennyire ütős az e-mail marketing.

Top Tipp!

Amikor az ROI-dat számolod, a legjobb, ha egy konkrét időkeretet választasz. A “Megtérült összeg” néha kissé homályos érték lehet egyesek számára. A legjobb, ha az e-mail marketing kampány kezdetétől a végéig mérjük az elért összeget.

Miért Fontos az E-mail ROI?

Most, hogy tudjuk, mi a ROI és hogyan számoljuk ki – miért is kellene?
Mi baj van azzal, ha csak reklámokat teszel fel az oldaladra és más bevált marketing módszereket alkalmazol?

A marketing akkor működik a legjobban, amikor pontosan tudod, kinek szánod. Az internet névtelenségében ez a fontos tényező elveszik. A legkönnyebb módja annak, hogy közel kerülj egy potenciális vevőhöz online, az e-mail címükön keresztül történik.

De ha e-mail marketing kampányokat folytatsz anélkül, hogy ismernéd a ROI-t, akkor nem tudod, hogy működnek-e, vagy folytatnod/beruháznod kell-e tovább – és ha egy nagyobb vállalathoz tartozol, nincs adatod arra, hogy indokolj további pénz elkölthetőségét e-mail marketingre! Lényegében a ROI ismerete nélkül pénzt dobsz a sötétbe!

Vegyük végig a tipikus vásárlói utat, amikor az egyik profi e-mail kampányoddal célozzuk meg őket:

  • A vevő ellenőrzi az e-mail beérkezőjét (Ne feledd, az e-mail tulajdonosok 99%-a minden nap ellenőrzi)
  • Lát egy új e-mailt a cégedtől egy csábító tárgysorral
  • Megnyitja az e-mailt
  • Elolvassa a márkádra szabott szöveget
  • Elégedetten rákattint az oldalad linkjére és vásárol

Vannak más lépések is, és biztosan javíthatsz az e-mail marketingeden (erre a következő szekcióban térünk ki), de ezek a minimális lépések, amelyeket az e-mail marketinghez kell tenned – és a statisztikák szerint ez a vásárlók 59%-ánál működik!

Tegyük fel, hogy 3,000 napi látogatód van a weboldaladon, és csak 500 nevet tudsz összegyűjteni egy levelezési listára. Ha ezt a statisztikát vesszük, és azt mondjuk, hogy a vásárlók 59%-a vásárol, akkor 300 ember vásárol. Ez az olvasóid egy-tizede, aki vásárlóvá válik. És képzeld el ezt minden nap, folyamatos e-mail marketing kampányokkal…

De ez még nem minden, mert az e-mail marketing ROI iparágonként is változik. PR és reklámügynökségek 4,200% ROI-t érnek el, míg a kiskereskedelem, e-kereskedelem és fogyasztói áruk büszkélkedhetnek 4,500% ROI-val. Ha csak 10.000 Ft-t költöttél e-mail marketingre, akkor ez 450.000 Ft-os megtérülés!

Ez teszi az e-mail marketinget olyan jövedelmezővé az online vállalkozások számára.