Automatikus levél küldés

A lényeg, hogy csak egyszer kell beállítani, és az feliratkozók megkapják

Most mindenki azt gondolja, hogy beállítunk valamit, és a rendszer helyettünk dolgozik.

Sajnos el kell, hogy keserítselek, ez nem teljesen így van. Az automatikus folyamatokat nagyon át kell gondolni, számba kell venni, hogy milyen lépéseket teszek az automatizmusba, és utána pedig ellenőriznem kell, hogy az valójában működik-e.

Tehát valamilyen szinten foglalkozni kell vele, de frissíteni mindenképpen. Neves marketing ügynökségek is követnek el hibákat, és az alábbi írás rávilágít, így ebből Te is tanulhatsz.

Első lépés

Állítsunk be egy olyan automatikus levélsorozatot, ami feliratkozáskor indul

Mielőtt továbbmennénk tudnod kell, hogy mikor indulhat egy automatizmus. Az automatizmus cikkben elolvashatod, milyen feltételeket lehet szabni egy indítás során. Több lehetőségünk is van az indításra, de mi azt fogjuk beállítani, hogy amikor egy feliratkozó csatlakozik egy listához (csoporthoz), azaz kitölti a feliratkozási űrlapot, és várja az első levelünket.

Tehát az első lépcső, megadjuk a startot. A start után várunk egy pár napot, ezt is beállíthatjuk, és utána mehet ki a második levél, aztán várunk két-három napot és mehet ki a harmadik levél. Arra figyeljünk, hogy amikor feliratkozik valaki, akkor az első levélben köszönjük meg neki a feliratkozást, és jelezzük, hogy hamarosan következik mindaz amiért feliratkozott. Az első időszakokban küldhetünk pár naponta leveleket, de utána álljuk be egy kiszámítható időközre, például egy hétre, azaz egy hét legyen a levelek kiküldése között.

Nem számít a rendszer szempontjából, hogy előre 10 vagy 50 beállított levelet küldünk ki, próbáljuk meg átgondolni, hogy olyan tartalmat küldjünk ki ami érdeklődésre számot tarthat.

Tippek egynapos akciókhoz

Hogyan kezeljük a feliratkozóinkat hatékonyan

Szeretném egy példával bemutatni, hogy hogyan lehet egy egynapos akcióra hatékonyan felhívni a feliratkozók figyelmét. Gondoljunk csak bele, Ők azért iratkoztak fel a hírlevünkre, hogy az ilyen és hasonló eseményekről hírt kapjanak.

Akkor a példa: Egy cég egy napon keresztül bizonyos kategóriájú termékeire 20% -os akciót hirdet. Elkészítettünk a landing oldalunk azt szeretnénk, ha hírlevünkből erre az oldalra érkeznének azok, akiket érdekel a termék akció.
Kiküldünk mindenkinek reggel 8-kor egy hírlevelet, ugye ez a start. Várunk 6 órát, és kiküldjük azoknak akik nem nyitották ki az elsőt, ekkor 14 óra van. Nem teljesen ugyanúgy küldjük ki, hanem a tárgyat egy picit átírjuk. Eljön az este, és úgy állítjuk be a közönségünket, hogy a harmadik levelünk este 7-8 körül menjen ki, de azoknak a felhasználóknak, akik kinyitották vagy az első, vagy a második levelet, (ebben az esetben fontos a vagy szócska, mert ha és -t használok, akkor nagyon kevés felhasználóhoz fog kimenni a harmadik levelem, mert kevesen lesznek azok, akik mind a kettőt megnyitották) és aznap nem vásároltak (vagy ha nem tudjuk összekötni a rendszert a webshopunkkal, akkor azt is beállíthatjuk, az aznap nem vásároltak helyett, hogy az első vagy a második hírlevelet megnyitották, de nem kattintottak egyik linkre sem), fontos, hogy a harmadikban figyelmeztessem őket (akár a tárgyban), hogy hamarosan vége lesz akciónak, és lemaradhatnak róla!

Amennyiben van 10 000 felhasználónk, akkor kb. így fog kinézni a nyitási és kattintási arány:

  1. nyitás 25%, kattint 5%
  2. nyitás 15%, kattint 3%
  3. nyitás 75%, kattint 25%

Így tudjuk nagyon hatékonyan mozgatni a közönségünket, a tapasztalatok azt mutatják, hogy a vásárlások a reggeli hírlevél után kb. 11 óra felé egy picit abbamaradnak, amikor a másodikat kiküldjük egy picit emelkedik, és este pedig a harmadik levél kiküldése után az eladások szárnyalnak.

A fent említett példa a tapasztalatainkon alapszik, viszont azt megjegyezném, hogy előfordulhat, hogy a Te szegmensedben másképp is működhet hatékony, így azt már Neked kell kitapasztalnod!

Email Marketing automatizmus

Milyen feltételeket állíthatunk be?

Amennyiben elindítunk egy automatizmust, akkor az nemcsak levélküldésből állhat bizonyos időközönként. Beállíthatunk különböző feltételeket is, mondok egy példát: az első automatizmust úgy állítottuk be, hogy az első három levelünkben általánosan beszéltünk a termékünkről, vagy a vállalkozásunkról (bizalom elnyerése), majd a következőbe berakunk egy linket egy bizonyos termék vagy szolgáltatás kategóriáról. Itt pedig beállíthatunk egy olyan feltételt, hogy kattintott-e a benne lévő linkre vagy sem.

Nézzük azt a verziót, hogy kattintott a linkre. ekkor elindulhat egy külön sorozat, amelyben arról a termékről vagy szolgáltatásról beszélünk ami az előző linkben szerepelt, és ez így mehet tovább akár halmozottan is. Ne felejtsük, hogy egy feliratkozó, végigmehet korlátlan automatikusan beállított levélfolyamon.

A másik lehetőség, hogy nem kattintott a linkre, ilyenkor mehet tovább a levélfolyam, vagy mehet egy olyan felmérő levél is az automatizmusban, amelyben megkérdezzük, hogy melyik téma érdekli (vagy megkérdezhetjük, hogy mit vár a vállalkozásunktól, azaz miért iratkozott fel a hírlevelünkre), és a válaszától tesszük függővé a további automatizmusokat amiket előre beállítottunk. Tegyünk fel a kérdés az, hogy melyik termékkategória érdekli, van négy példaválasz, és ha mondjuk a C választ jelöli be, akkor áthelyezzük egy olyan csoportba, amihez egy olyan automatizmust építettünk, ami a C termékkategóriához kapcsolódik.

Egy picit bonyolultan hangzik pedig nem az, nézzük, hogyan néz ki egy ábrán:

Automatizálási példa

Mint láthatjuk nem annyira bonyolult, csak minden lépést át kell gondolni, és amit szeretnék hangsúlyozni, mindig a felhasználók fejével próbáljunk meg gondolkodni, mi az ami érdekelhet, mi az ami számára értéket képvisel.

2 további tipp, a tökéletes automatizmus beállításához

Amikor az ügyfél vásárolt már

Egy nagyon kellemetlen dologra szeretném felhívni a figyelmed!
Valljuk be a hírlevélsorozatnak az a célja, hogy valamit értékesítsünk (igen, esendőek vagyunk, és a pénzért csináljuk), mindenképpen építsünk be egy feltételt két email közé, és a feltétel az legyen, hogy a feliratkozástól vásárolt-e az ügyfél valamit (megadhatjuk, hogy melyik terméket, vagy kategóriából kell vásárolnia, vagy megadhatunk összeget is, pl. vásárolt-e 10 000 Ft felett). Amennyiben a rendszer úgy találja, hogy igen, volt aktivitása az ekereskedelmünkben (ha össze van kötve a webshopunk a hírlevélküldővel, akkor ez egyszerű), akkor állítsuk le a további emaileket, és küldjünk neki teljesen más jellegű leveleket (pl. köszönjük meg a vásárlást, a termék használatával kapcsolatosan, vagy kérjük ki a véleményét). Gondoljunk bele milyen kellemetlen, ha Ő már rég megvette, mi meg küldjük a rábeszélő leveleket, vagy még egyszer elküldjük a “visszautasíthatlan határidős” ajánlatunkat.

}

Adjunk időt

Még kezdő koromban egy általános hibába estem az automatizmus tervezésekor, és ezt szeretném megosztni, hogy Ti ne járjatok így. Az alapeset az volt, hogy valamelyik linkre kellett kattintani a felhasználónak, és erre a bizonyos linkre kattintott,  akkor átrakattam a rendszerrel egy másik csoportba, várt két napot és akkor indult az automatizmus. Kiment az első levél, megvártam a két napot, és kiványcsi voltam, hogy hányan kerültek be az új automatizmusba. Az eredmény megdöbbentett: senki.
Atolvasva a dokumentációt, egy klassz hibát követtem a linkrekattintás beállításánal: Nálam a hiba ott volt, hogy a kiment a levél, és utána rögtön ellenőrizte a kattntást, és persze látta, hogy nem kattintott (mert ki sem nyitotta), várt két napig, majd úgy folytatta a rendszer a levélküldést, hogy nem kattintott a felhasználó. A helyes beállítás a következő: kimegy a levél, vár bizonyos időt (pl. két nap), ellenőrzi, hogy kattintott-e, ha igen akkor indul a következő sorozat. Figyeljünk erre a beállításra!

Team

Meet The Team

John Doe

Co-Founder & CEO

Lacinia eget consectetur sed, convallis at tellus. Sed porttitor lectus nibh. Curabitur non nulla sit amet nisl tempus convallis quis ac lectus. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Emily Bloom

Co-Founder & Lead Developer

Lacinia eget consectetur sed, convallis at tellus. Sed porttitor lectus nibh. Curabitur non nulla sit amet nisl tempus convallis quis ac lectus. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Jason Smith

Designer

Lacinia eget consectetur sed, convallis at tellus. Sed porttitor lectus nibh. Curabitur non nulla sit amet nisl tempus convallis quis ac lectus. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Get started

Start Connecting With Your Users!

Vivamus magna justo, lacinia eget consectetur sed, convallis at tellus. Nulla quis lorem ut libero malesuada feugiat. Curabitur non nulla sit amet nisl tempus convallis quis ac lectus. Curabitur non nulla sit amet nisl tempus.

Publications

Featured On

Join Today

Curabitur arcu erat, accumsan id imperdiet et, porttitor at sem. Cras ultricies ligula sed dictum porta. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur non nulla sit amet nisl tempus convallis quis ac lectus. Curabitur arcu erat, accumsan id imperdiet et