Milyen email marketing alkalmazást használjak?

Hosszútávra kell gondolkoznunk!

Miért gondolom úgy, hogy hosszútávra kell berendezkednünk? Mert a váltás nagyon macerás tud lenni, nézzük meg, hogy mit kell megváltoztatni, hogy ha email marketing alkalmazást váltunk. Elsősorban ki kell exportálni az összes felhasználói adatot, innen adódik, hogy az új rendszerbe pedig be kell importálni, mi van akkor, ha nem kompatibilis az adathalmaz, akkor bizony adatvesztéssel kell számolnunk. A weboldalunkon a feliratkozási űrlapokat, vagy popup-kat át kell állítani. Ezek csak a jéghegy csúcsa, számos hibalehetőség fenállhat, így csak akkor módosítsunk, ha tényleg fontos!

Külső vagy Belső rendszert?

Léteznek különböző lehetőségek, nézzünk a belső rendszert

Először is nézzük meg a belső hírlevélküldő rendszereket.

Ezek olyan bővítmények, amelyek a weboldalunkba vannak ágyazva, vagy külön bővítményként telepíthetőek.
Ennek a rendszernek az előnye, hogy a kezelőfelület kialakítása nem nagyon tér el attól, amit a weboldalunk admin részében megszoktunk.

Könnyű aktiválni, vagy telepíteni, sőt beállítani sem nehéz. A weboldalunkba is könnyen behelyezhetjük a feliratkozói modult. Általában a weboldalunk felhasználói könnyen feliratkozhatnak a leveleinkre, és mi is egy olyan listát láthatunk a felhasználókról ahol ott van minden adata, és az is, hogy mikor iratkozott fel, ha egyáltalán feliratkozott. Amennyiben feliratkozóról van szó, és egyben vásárlóról, akkor láthatjuk, hogy mit vett, vagy rendelt, és azt is, hogy melyik levelünket nyitotta meg, vagy kattintott a levelünkben való linkre.

Ezek voltak az előnyei, de vannak hátrányai is. Elképzelhető, hogy a weboldal tárhelye úgy van beállítva, hogy egyszerre nagyon kevés levelet enged tömegesen kiküldeni, így előfordulhat, hogy napokat kell várni mire az összes ügyfél megkapja az üzenetünket.
Ez sajnos nem elfogadható egy Black Friday akció keretén belül.
A másik veszélye a belső hírlevélküldő rendszereknek, ha az ügyfeleink nem nagyon nyitogatják ki a leveleinket, vagy spamnak nyilvánítják, akkor a küldő IP címé akár szürkelistára is kerülhet. Mi ennek a hátránya? A kapcsolat oldalon lévő űrlapon keresztűl elküldött üzenetek sem fognak eljutni, hanem azok is a spam mappába landolnak, de ha webáruházunk van, akkor a tranzakciós levelek, mind az ügyfélnél, mind nalunk a spam mappába kerülhetnek.

Összeségében azt mondhatjuk azért, hogy pár száz feliratkozóig nem jelent nagy gondot egy ilyen belső rendszer, ha nincs lehetőségünk másra, akkor próbáljuk ki ezt a lehetőséget.

Vannak olyan bővítmények, amelyek alaprészeit ingyenesen telepíthetjük, és vannak komolyabb tudással rendelkező prémium verziók, amelyekért vagy egy egyszeri, vagy időszakos (havi, éves) használati díjat kell fizetnünk.

Külső alkalmazások

Professzionális rendszerek akár ingyen

Léteznek olyan külső hírlevél küldő rendszerek, amelyeket akár ingyen is kipróbálhatunk, csak be kell illesztenünk, illetve össze kell kapcsolnunk a webáruházunkkal.

A piacvezető ilyen rendszer a Mailchimp, de vannak versenytársai, és azokat is meg kell vizsgálnunk, hogy melyik szimpatikus számunkra. Elmondom hogyan működik, és mit kell beállítani ahhoz, hogy ki tudjuk használni az előnyeit.

Első lépcsőben regisztrálnunk kell, a regisztrációs folyamat viszonylag egyszerű is lehet, igazolnunk kell az email címünket, be kell állítani a következőket:

  • Feliratkozási lista
  • Felhasználói űrlap mezők
  • Regisztrációt megerősítő email
  • Cégadatokat meg kell adni
  • A leiratkozással kapcsolatos email beállítása
  • A leiratkozással kapcsolatos kérdések
  • Valamint a domainhez kacsolódó rekordok beállítása

Ez utóbbi egy picit bonyolult, de meg lehet oldani, kapunk leírást arról, hogyan és miként kell véghezvinni a feladatot.

A másik nehézség, hogy ha nem beszélünk idegen nyelveket, akkor nehez fog menni, mert ezek a külső rendszerek nem beszélnek magyarul. Tehát az angol nyelv ismerete nem árt, ha ilyen rendszert használunk az email marketingre.

A következő lépés, amit meg kell tennünk, hogy összekapcsoljuk a hírelevél küldő rendszert a weboldalunkkal. Erre azért van szükség, mert a weboldalunkon fognak feliratkozni a felhasználók, viszont a feliratkozóknak nem a weboldalunkról fogjuk kiküldeni a leveleket.

Például, ha van egy webáruházunk, akkor a pénztár oldalon is fel lehessen iratkozni a hírlevélre, hiszen az felhasználó ott már beírta a nevét és az email címét. Vagy, ha popup ablakban adunk lehetőséget a feliratkozásra, akkor a popup rendszert is össze kell kapcsolni a levélküldő rendszerrel, hogy az ott megadott adatok átkerüljenek a levélküldőbe.

A piacvezető email marketing szoftverek, szinte mindenféle weboldal motorhoz (CMS) kínálank összekapcsolási lehetőség API -n keresztűl, így az összekapcsolás visszonylag egyszerűen megoldaható.

 

Mennyibe kerülnek ezek az alkalmazások

Vannak ingyenes, de a professzionális megoldásokért fizetni kell

A külső hírlevélküldők többsége az alábbi fizetési modellt követi:

Létrehoztak különböző csomagokat, amiben különböző szolgáltatásokat kínálnak, vannak alap, prémium és luxus csomagok.

Azt, hogy pontosan mennyit fogunk fizetni a szolgáltasért, az határozza meg, hogy hány feliratkozónk van, és természetesen melyik csomagot fogjuk igénybe venni.

Vannak olyan szolgáltaók, ahol az alapcsomagot ingyen tudjuk igénybevenni bizonyos felhasználószámig. A Mailchimp -nél ez a szám 2000 felhasználó, a MailerLite-nál 1000 felhasználó,  Klaviyo 250 felhasználó, és persze limitálva vannak a havi küldött email száma is, például a MAilJet, itt nincs felhasználói limit, de egy hónapban max 6000 levelet küldhetünk ki.

Egy másfajta árazási modellt követ a SendinBlue, amely nem a felhasználók számát veszi fizetési alapnak, hanem az elküldött levelek számát, természetesen itt is vannak csomagok, amelyben a szolgáltatások el vannak különítve.

Említsük meg az olyan email marketing alkalmazásokat is, ahol nincs ingyenes lehetőség, ilyen pl a SalesAutpilot, vagy a ConstantContent.

Azt azért el kell mondanom, hogy az alapcsomagokban nincsenek csodálatos funkciók, ezek arra valók, hogy megismerkedjünk a rendszerrel, átlássuk, és az alaphírlevélküldést megtanulhatjuk, valamint megérthessük a statisztikájukat.

 

Fontos!

Amennyiben webáruházat üzemeltetünk, és össze van kapcsolva a hírlevélküldő rendszerrel, akkor minden felhasználó átkerül mint felhasználó, még akkor is, ha nem iratkozott fel a hírlevélre. Példa erre a Mailchimp, ha van 1000 csak vásárlónk (ők nem hírlevél feliratkozók), és 500 feliratkozónk (ők mondjuk nem vásároltak), és 200 feliratkozó, aki egyben vásárló is, akkor már majdnem kimerítettük az ingyenes keretünket, mert összeadva ez 1700 felhasználónak számít a rendszer szerint!

Tehát, figyeljünk a számokra!

Melyik két külső email markting rendszert ajánljuk?

MailerLite

MailerLite

Magyarországon elég sok vállalkozás használja, előnye a kedvező árazás. Ingyenesen 1000 felhasználóig használhatjuk. A MailerLite előnye még, hogy az ingyenes csomagban használhatjuk az automatizmusokat, és az ekereskedelmi megoldásokat.

Mailchimp

Mailchimp

Mint írtuk a Mailchimp a picvezető alkalmazás az Email Marketing szegmensben. Nagy előnye, hogy ismertségének köszönhetően, szinte minden weboldalhoz, vagy webáruházhoz van összekötési lehetősége.

További email marketing lehetőségek:

klaviyo
Constant Content
Mailjet
Campaign-Monitor
sendinblue
Salesautopilot

Iratkozz fel Te is!

Nem akarsz lemaradni a legújabb trendekről az email marketing világában? Iratkozz fel hírlevelünkre most, és kapj friss tippeket és információkat, amelyek segítségével hatékonyabbá teheted ezt az eszközt a vállalkozásodban. Ne hagyd ki a lehetőséget, hogy első kézből értesülj a legújabb fejleményekről, és élvezd az email marketing nyújtotta előnyöket az ügyfélkapcsolatok ápolásában és az értékesítési folyamat javításában.