Email Marketing - Balogh Péter

Volt egy vállalkozásom

amelynek szüksége volt egy weboldalra, de senki nem tudta elkészíteni, úgy ahogy én szerettem volna, ezért elkezdtem megtanulni és ellesni az interneten való megjelenés csinját-binját – mindezt még a múlt évezred végén.

Vonzott az internetes kereskedelem, hiszen már akkor láthatóak voltak az előnyei az eladó részéről, csak kevés volt az olyan felhasználó aki online vásárolt…

Az értékesítést a 2005 környékén az aukciós portálok uralták, és volt lehetőségem a Sanomához igazolni, ahol sokat tanultam, hogy hogyan kell kezelni felhasználókat, hogyan lehet Őket megszólítani, hogy egy sikeres online portált üzemeltessünk.

A Sanoma után jött egy kis kitérő Joomla weboldalkészítést oktattam, de a fő írány már akkor is az online marketing volt, mert a lehetőségek már adottak voltak, akkor tört be Magyarországra a Google Adwords hirdetési rendszer. Ellenállhatatlan vágyat éreztem, hogy minősítést szerezzek, akkor még 50 USD -t kellett fizetni egy vizsgáért…, persze az elsőre nem sikerült, de kitartó tanulás és tapasztalatoknak köszönhetően több Google minősítést is megszereztem (jelenleg 5 érvényes minősítéssel rendelkezem).

 

Jött a WordPress

Lenyűgözött az egyszerűsége, és a könnyű kezelhetősége, nem beszélve a keresőbarát megoldásairól. Igaz akkor még blogmotor volt, de a lehetőségek már benne voltak.
Rengeteg weboldalt készítettem WordPress motorral, amelyek a mai napig szépen teljesítenek, és mindegyik vállalkozás amelynek elkészítettem az oldalát, építhetett rá, mert leendő partnerek és vásárlók megtalálták, és az átlátható struktúrának köszönhetően könnyen tudtak konvertálódni.

WordPress marketing

Google Digital Workshop

2017 -ben indult a Google Digital Workshop program (a Google társadalmi szerepvállalása), melynek célja, hogy a magyar vállalkozásokat segítse az online megjelenésben.
Rengeteg előadást tartottam országszerte (több egyetemen, valamint kereskedelmi kamarákban) mind a Google Ads, Analytics, SEO témában. Több éven keresztül a Shoprenter szervezésében rendszeresen tartottam előadásokat az Online Marketing Szemináriumon.

A pandémia ideje alatt az online előadások kerültek középpontba, ezáltal az előadások témája szélesedett.

A Google Cégprofil, a Térkép kezeléséről valamint a tapasztalataimnak köszönhetően az Email marketing is felkerült előadások közés. Ezen sorok írásakor kétféle email marketing előadást tartok a Grow with Google keretein belül.

Előadás a Google Grund-on

A jövő

Amikor egy általunk készített weboldal elkészült, akkor mindig elmondjuk a tulajdonosának, hogy a weboldal hogyan fogja segíteni a vállalkozását. Sokszor megemlítjük, hogy fontos az email marketinget használni, és amikor felvázoljuk a működését, lelkesek, de amikor pár hónap múlva rákérdezünk, hogy hány feliratkozójuk van, hány levelet küldtek ki, milyen automatizmusokat állítotak be, akkor szinte mindig az a válasz, hogy nem tudom. Ez sajnos azt jelenti, hogy nem foglalkoztak vele, és be sem léptek azóta az email marketing rendszerükbe…

Tudom, hogy egy vállalkozónak az üzletmenet a legfontosabb, és nincs sok ideje foglalkozni az online dolgokkal, de a feliratkozók gyűjtése és kezelése az egyik legfontosabb feladat, hiszen a hirdetési árak is elszabadulhatnak, nem biztos, hogy rentábilis lesz hirdetve az értékesítés.
Ne felejtsük, hogy egy feliratkozónak akár többször is értékesíthetünk, és csak egyszer kell megszerezni. Persze törekednünk kell arra, hogy meg is tartsuk, de erre nagyon sok lehetőség van, ha jól csináljuk az email marketingünket.

Az EmailMarketingABC -vel szeretném megismertetni a lehetőségeket, hogy könnyen és egyszerűen menjen minden folyamat. Természetesen ahogy beleássuk magunkat a témába, rájövünk, hogy nem olyan egyszerű, mint azt elsőre gondoltuk, de ha megértjük a folyamatok lényegét, akkor sikeresek lehetünk ebben a témában is!