A hírlevél statisztikák azt mutatják, hogy mennyire hatékony a hírlevél marketing. A két legfontosabb statisztika a nyitási arány és a kattintási arány.

A nyitási arány azt mutatja, hogy hány olvasó nyitotta meg az e-mailt. A kattintási arány azt mutatja, hogy hány olvasó kattintott egy hivatkozásra az e-mailben. A nyitási arány alacsonyabb lehet, mint a kattintási arány, mivel a felhasználók általában csak megnézik az e-mailt, mielőtt kattintanának egy hivatkozásra.

Mindkét statisztika fontos, de a kattintási arány talán még fontosabb, mivel ez mutatja, hogy mennyire volt hatékony az e-mail tartalma a felhasználók számára.

A nyitási arányok az egyik legjobb módja annak, hogy megtudja, hogy az e-mail stratégiája működik-e. Ezen a számon látható, hogy mely százalékban nyitják meg az olvasók azokat az e-maileket, amelyeket küld nekik. Ha magasabb a nyitási arány, akkor általában azt jelenti, hogy a tárgymezői érdekesek az olvasói számára.

Itt vannak néhány példa a sikeres nyitási arányokra:

A legmagasabb nyitási arányokat a kormányzattal kapcsolatos e-mailekben találjuk, 28,77% nyitási aránnyal.
A hobbi szervezetek által küldött e-mailek a második helyen vannak, 27,74% nyitási aránnyal.
A vallással kapcsolatos e-mailek 27,62% nyitási aránnyal végeztek a harmadik helyen.
Az összes iparágat figyelembe vevő átlagos nyitási arány 21,33%

Hogyan javítható a nyitási arányok?

Általában alacsony nyitási arány jelzi valamelyiket ezek közül:

  • A tárgymező nem elég releváns vagy érdekes
  • Az olvasói kör sokféle előfizetőt foglal magában
  • Túl sok vagy túl kevés kampányt küldhet

Tesztelje a tárgymezőt

Az olvasók számára érdekes dolgokat tesztelni a marketing e-mailekben a legjobb módja annak, hogy megtudja, mi működik az olvasói számára. Az hatékony tárgymező egyértelműen leírja, hogy mi van a kampányban, de tesztelni kell néhány változatot, hogy megtudja, mi működik a legjobban az olvasói számára, hogy magasabb nyitási arányt érjen el.

Készítsen két vagy három olyan tárgymezőt, amelyek kicsit eltérnek egymástól, például “Company B heti hírlevél” és “Company B hírei ezen a héten”, és állítson fel egy A/B tesztelési kampányt. Az A/B tesztelésnek része kell lennie az e-mail marketing stratégiájának, nem csak az e-mail marketing statisztikák javítása érdekében, hanem az olvasók számára érdekes módon szolgáltatva azt a tartalmat, amit szeretnének.

Tippek a tárgymezőkhöz, amelyeket be kell vonni a digitális marketing stratégiájába

Az e-mail marketing tárgymezőjének írása félelmetes lehet, különösen ha nem tudja, hol kezdjen. Kövesse ezeket a tárgymező legjobb gyakorlatait, hogy biztos legyen benne, hogy jó irányba halad, amikor az e-mail marketing kampányát írja.

Személyre szabott tárgymezők

Használjon egyesítő címkéket a tárgymezők személyre szabásához az olvasó nevével vagy helyével. A személyre szabott e-mailek általában növelik a nyitási arányokat a legtöbb felhasználó számára, és jól működhetnek a tranzakcionális e-mailekben, mint például születésnapi ajánlatok, vásárlás utáni követések vagy promóciós e-mailek kombinációjában.

Legyen leíró

Néha jobb direkt és leíró, mint trendi. Az évszakos jelszavak, mint például “Őszi megtakarítások” vagy “Forró nyári kedvezmények” népszerűek, de nem adnak specifikus fogódzót. Inkább próbáljon kommunikálni a promóciók előnyeit, vagy hívja fel a figyelmet bizonyos ajánlatokra.

Tömör és lényegre törő legyen

Sok olvasó számára, különösen azoknak, akik mobil eszközökön olvassák az e-maileit, a rövidebb tárgysor gyakran jobb. Ajánljuk, hogy legfeljebb 9 szót és 60 karaktert használjon.

Korlátozza a felhasznált írásjeleket

A kutatásunk szerint legfeljebb 3 írásjel használata ajánlott egy tárgymezőben. Túl sok írásjel a levélnek spamnek tűnhet, különösen ha sok speciális karaktert használ.

Óvatosan használjon emotikonokat

Az épített emotikon választónk egy szórakoztató és egyszerű módja annak, hogy vizuális varázslatot adjunk a tárgymezőknek. Azonban vannak olyan dolgok, amelyekre figyelni kell, amikor emotikonokat használ. A kutatások szerint legfeljebb 1 emotikont kell használni egyszerre. Használja az emotikonokat a szavak kiegészítésére, nem helyettesítésére, hogy biztos legyen benne, hogy a fő üzenet átmegy. A különböző operációs rendszerek különböző verzióit jelenítik meg az emotikonoknak, ezért fontos tesztelni őket.

Szegmentálja az olvasói közönségét

Gondolkozzon el azon, hogy ki az előfizetői, és milyen információ leginkább hasznos számukra. Ha az értékesítési képviselők, boltvezetők és fogyasztók mind ugyanazt a kampányt kapják, néhányan csalódottak lehetnek az irreleváns tartalom miatt, és abbahagyják az e-mailek megnyitását. Az előfizető helyét, érdeklődését vagy tevékenységét felhasználva lehet a kampányokat szegmentálni, így azt a tartalmat küldheti el a megfelelő embereknek. A szegmentálás segít erősebb kampányokat létrehozni, és bizalmat építeni az előfizetőkkel. A közönség szegmentálása növelni fogja a konverziós arányt, és jobb e-mail eredményeket fog kapni, mint amikor generikus e-maileket küld.