Szeretnél olyan hírlevelet küldeni, melyre jó ránézni?

Szerintem mindenki így van vele, hogy szeretne olyan leveleket küldeni, mely tetszetős, letisztult, és az olvasók számára pedig jó ránézni.

Mi kell, hogy mindez teljesüljön?

Figyelnünk kell, hogy a levelünk megfelelően tagolt legyen, a levél elején lévő kép a megfelelő hangulatot árassza, valamint a megfelelő szín és betűtípus. Erről a két utolsó tételről fogok néhány szót szólni.

Be kell vallanom valamit, nem értek annyira a színekhez, sokszor egy elkészült munkára a vélemény a kollégáimtól az volt, hogy ezeket a borzalmas színeket honnan vettem… Egy picit rosszul estek ezek a megjegyzések, de hasznomra váltak, mert utánanéztem a színek párosításának, és szeretnék Nektek is egy oldalt ajánlani, ahol a színeket ki tudjátok válogatni, és összeilleszteni, és ráadásul kaptok ajánlásokat, ez a colors.co.

szín választás

Mindenkinek ajánlom ezt az ingyenesen használható oldalt, kiválaszthatjuk azokat a színeket, amelyeket használni szeretnénk, és el is menthetjük. Amennyiben nincs ötletünk a színre vonatkozólag, akkor megnézhetjük azokat a trendi színeket és népszerű színösszeállításokat, amelyeket más felhasználók használnak.

Térjünk vissza a hírlevél színösszeállításához, hol kell és milyen színeket kellene beállítanunk? Egyrészt a hírlevél hátterét, másrészt pedig a tartalmi rész hátterét. Amennyiben van egy több modulos tartalmunk, akkor minden modulnak is adhatunk különböző hátteret, ami által tényleg jól fog kinézni a hírlevelünk.

Betűtípus

Érdemes azt a betűtípust használni, amit a weboldalon használunk, de feltétlenül ne ragaszkodjunk hozzá, egy fontos szempontot tartsunk szem előtt: hogy a feliratkozóink nagy többsége mobilon fogja olvasni a leveleinket, és betűtípusnak és annak méretének jó láthatónak, és könnyen olvashatónak kell lennie.

Használhatunk a címsorokhoz más betűtípust mint a tartalmi szövegekben. A hírlevélküldő rendszerekben kiválaszthatjuk azokat a betűtípusokat amelyeket használni szeretnénk. Itt is felhívnám a figyelmet egy fontos dologra a betűtípus választásánál: ne okozzon meglepetést a felhasználóknak a hosszú Ő és Ű betű. Ez a két karakter, amely általában hiányozni szokott, és helyette pedig valami más betűtípussal fogja megmutatni a szöveget a felhasználónak, és ez bizony bizalomvesztésre adhat okot.

A hírlevél szerkesztésnél előfordul, hogy modulban beállítunk egy bizonyos betűtípust, és a következőben elfelejtkezünk róla, és egy nagy kavalkád lesz a hírlevelünk betűtípus területén.

betűtípus választása