Gyakran előfordul, hogy némely esetben nem tudjuk a pontos válaszokat a közönségünkkel kapcsolatban. Ilyenkor nem érdemes gondolkodni, hogy mi lenne ha… nem érdemes számba venni az összes lehetőséget amit tehetünk.
Van egy egyszerű és kézenfekvő megoldás!
Kérdezzük meg a felhasználóinkat!
Ez a legjobb módja, hogy első kézből információkat kapjunk a szokásaikról vagy a gondolataikról. Szinte mindegyik email marketing és hírlevélküldő rendszerben van felmérési lehetőség (survey), amivel kérdéseket tehetünk fel a közönségünknek.
A MailerLite lehetőségei:
Egyszerűen kérhetünk értékeléseket a felhasználóinktól, szinte bármilyen témában, itt a példában egy olyan kérdést tettünk fel, hogy az termékeinket értékeljék, de értékelhetik így a szállítási gyorsaságunkat is.
Ebben az esetben egy olyan értéket fogunk kapni, amire egytől ötig értékelhetik a felhasználók, így kaphatunk egyszerűen visszajelzést!
Kérhetünk másfajta módon is értékelést, az alábbi példában például bármit értékelhetnek egy egytől tízig skálán, itt is bármilyen kérdést feltehetünk a feliratkozóinknak.
Itt akár konkrét dolgot is megnevezhetünk, hogy melyik nyerte el a tetszésüket, nem fontos terméket írni, megkérdezhetjük, hogy milyen színű legyen az üzletünk falszíne, vagy egy teljesen másik ötlet, hova tervezik nyaralásukat. Az előre megadott válaszok segítenek minket eligazodni az eredmények között, hiszen megadtunk négy lehetőséget, így megismerhetjük az igényeiket és ízlésüket.
Az alábbi esetben a kérdés iránya hasonló, de itt fényképet is megjeleníthetünk segítve a könnyebb választást.
Jöjjön a szabad szöveges válasz lehetősége. Ennek a hátránya, hogy nem tudunk összegezni a vélemények között, hanem mindegyiket el kell olvasni. Ennek akkor van értelme, amikor egy konkrét dologról kérdezzük az embereket, mert itt egy feladatról van szó, írni kell egy szöveget, és nem egyszerűen csak kattintgatni.
És akkor egy igazán egyszerű felmérés: igen vagy nem. Itt is bármilyen kérdést feltehetünk, és a felhasználók igennel vagy nemmel válaszolnak:
Ezekből a felmérésekből igazán ráfogunk látni a felhasználóink igényeire, szokásaira, és ezáltal még jobbá tehetjük a vállalkozásunkat hiszen a felhasználók igényeit fogjuk kiszolgálni, amit megismertünk a felmerések során.
Azonban még nincs vége, a bejövő információkat rendszerezhetjük, statisztikát készíthetünk belőle, de akár a felhasználókhoz is rendelhetjük.
Itt vannak az eredmények! A válaszok a felhasználóktól, és már tudjuk is mit tegyünk, hogy jó irányba induljon a vállalkozásunk!
Amennyiben speciális választ várunk, ami a feliratkozóval kapcsolatos, akkor a válaszát egy mezőbe is beírhatjuk, és a válasz tartalmától függően megmondhatjuk a rendszernek mit csináljon a felhasználóval.
Azaz szegmentálhatjuk a felhasználót!
Mint láthatjuk a következő lehetőségeink vannak, ha egy bizonyos választ kijelölünk:
- Hozzáadhatjuk egy csoporthoz
- Áthelyezhetjük egy másik feliratkozói csoportba
- Kivehetjük egy csoportból
- A feliratkozási mező tartalmát megváltoztathatjuk – automatikusan
- A feliratkozási mezőbe beírhatjuk a válaszát – szintén automatikusan
Tehát lehetőség van bőven, csak a fantáziánk legyen jó, de amiről eddig nem beszéltünk, hogy mindenekelőtt a kérdés is fontos. A kérdésünket úgy kell megfogalmaznunk, hogy a feliratkozó adjon is rá választ, gondoljunk bele, egy kérdést egyszerűen, jól érthetően kell feltenni, hogy kapjunk is rá megfelelő választ.
Az első lépés, hogy át kell gondolni milyen információra van szükségünk, hogyan kérdezünk rá, és azt is el kell érnünk, hogy az előre megírt válaszokban ott legyen minden fontos opció, hogy elősegítsük a döntést és a válaszadást.